HTML

De miért a Linux?

A Linux biztonságos (nincsenek kártevők, azaz vírusok, spyware-ek, worm-ok stb.), erőforrásigénye kisebb (a régi gépeden is gyorsan és látványosan fut), frissítése egyszerű (nemcsak az operációs rendszer frissül, hanem a programjaid is) + még sok minden, amiről itt olvashatsz. Ja, és ingyenes az operációs rendszer és a sok (tíz)ezer felhasználói program!

Friss topikok

Linkblog

A megzakkanás

2009.05.29. 17:51 kázoli

Bevallom, megzakkantam.

Sok év (>20) DOS- és Windows-használat után elkezdtem Linuxot használni. Ez persze nem tegnap történt, hanem még tavaly tavasszal. Azóta az állapotom sokat változott (javult? vagy romlott?), de egy biztos: rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem. Talán kicsit hobbivá is vált.

Most persze megkérdezheted, hogy miért történt ez?

Úgy másfél éve vettem egy notebook-ot. A márkája nem érdekes (ez itt nem a reklám helye), viszont az operációs rendszer igen: Microsoft Windows XP. Bevallom, szándékosan és sok év asztali gép tapasztalat után választottam az XP-t. Előtte sokat hallottam, olvastam a Vistáról, ki is próbáltam, és tudatosan vetettem el. Igazából sajnáltam a gép erőforrásait a Vista meghajtására használni. Szerencsémre még sikerült a notit XP-vel rendelni, ami nem volt egyszerű, mert már akkor is ritkaságszámba ment, hogy nem Vistával erőltették. (Persze kár lenne tagadni, hogy tetszett a Vista-nak vagy éppen a MacOS-nek az XP-énél sokkal látványos felülete.)

Az oprendszert sikerült gond nélkül feltelepíteni, biztonsági mentést készíteni, beállítani meg minden. Szépen működött is néhány hónapig. Közben, mint ahogy az általában történik, feltettem rá ilyen-olyan programokat, csicsásítókat stb. és használtam is. Talán ez volt a baj – a gép szépen kezdett lelassulni, néha lefagyott. A jelenség nem lepett meg, korábbi tapasztalatomból tudtam, hogy ez előbb utóbb be fog következni.

Újratelepítettem az XP-t, a programokat, ismét elvégeztem a programok beállításait stb. Talán 1 nap is elment ezzel (lásd felgyülemlett Windows frissítések, új programváltozatok, szervizcsomagok telepítésének időigénye), mert persze az eredeti telepítőlemezek kiadása óta a programokon sokat políroztak. És megint használtam.

Aztán az egész kezdődött elölről (lassulás, fagyás…).

Ekkortájt, 2008. május hónapot írtunk, jelent meg az új Ubuntu linux. Letöltöttem a Live CD-t (aki nem tudná ez egy CD-ről futtatható operációs rendszer, ami a CD-lejátszóról indítva a gépet kipróbálható, és kellő tetszési index esetén minden macera nélkül telepíthető). Miután meggyőző volt a sebessége, kellemes a grafikája és a használat hangulata, úgy döntöttem, hogy telepítem.

A döntést megkönnyítette, hogy egyszerű volt megoldani a párhuzamos telepítést, azaz hogy az XP is működőképes maradjon, és gépindításkor választhassak az Ubuntu vagy az XP között. A telepítés megkezdése után feltett 3-4 egyszerű kérdést (pl. hol lakom, használni szeretném-e a régi oprendszert is, mert akkor annak megfelelően települ, és mik a személyes adataim), majd kb. 20 perc alatt feltelepült.

Innentől volt két, felváltva használható oprendszerem, és elkezdődhetett a kísérlet.

 

Szólj hozzá!

Címkék: mac windows linux xp vista os ubuntu rendszer operációs megzakkan

NE költsön TÖBBET a kelleténél! Márkás, használt számítástechnikai készülékek: www.nemujpc.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://linuxozz.blog.hu/api/trackback/id/tr731151818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása